Hantering av klienter och mobila enheter
Kravet att kunna vara produktiv oavsett om du befinner dig på kontoret eller på resande fot har ökat dramatiskt under de senaste åren. Många företag upplever idag stora utmaningar när affärsstöd skall vara tillgängliga för deras anställda även utanför kontorets säkra nätverk. Dagens användare vill använda surfplattor och smartphones på samma sätt som de använder sin laptop för klienthantering. Marknadsutbudet av enheter ökar explosionsartat och det innebär att det blir allt svårare för företag att bibehålla kontrollen. Marknadsutvecklingen medför också att redan avancerade stödsystem och relaterade processer behöver utvecklas och anpassas för att skydda immateriella tillgångar.
Axians IT-arbetsplatserbjudande kan levereras on-prem, i molnet eller i en hybridlösning där vi med hjälp av Microsoftteknologi – Microsoft Enterprise Mobility Suite och SCCM – samt smarta processer, erbjuda ett helhetsåtagande för klienthantering, anpassat efter ert företags storlek och behov. Vår filosofi är att leverera en förstklassig enhetshantering som både är säker för företag och effektiv för användarna. Vi har en stark slutanvändarsupport som du kan kontakta genom vår marknadsledande självserviceportal och genom Axians Servicedesk som har bred kompetens och stor erfarenhet från användarnära tjänster.
Vi tillhandahåller tre standardiserade paketeringar för att möta olika krav och behov inom området IT-arbetsplats: Start, Smart och 360.
Läs om våra tre paketeringar inom Axians IT-arbetsplatstjänster:



