Digitalisera och automatisera era affärsprocesser med ServiceNow
Digitalisering av affärsprocesser pratas det om i de flesta organisationer idag. Vi använder ServiceNow som plattform för att digitalisera våra egna och våra kunders affärsprocesser och är experter på att få plattformen att fungera på ett kostnadseffektivt sätt över hela sin livslängd.
På Axians är vi specialister inom områden som Customer Service Management (CSM), IT Service Management (ITSM), IT Operations Management (ITOM), och Human Resource Service Delivery (HRSD). Vi tror att det blir bäst om man sätter människan i fokus och hjälper gärna er hela vägen från utformning av arbetsprocess till kravhantering, iterativ utveckling, driftsättning och förvaltning.
Kom igång snabbt med Axians specialister inom ServiceNow
Axians är partner med ServiceNow och arbetar huvudsakligen med svenska certifierade ServiceNow-utvecklare och arkitekter. Hos oss jobbar även en av få personer i Europa som är ServiceNow Certified Master Architect.
Med vår väl inarbetade metodik, är vi experter på att arbeta hela vägen från vision till förvaltning och hjälper er minska tiden från uppstart till go-live.
Framtiden är här – Axians webinar om ServiceNow release: Washington D.C
ServiceNow fortsätter sitt imponerande tempo av värdeskapande innovationer, och denna gång i form av den nya releasen Washington DC. Bli en av de första att utforska de nya funktionerna!
Kontakta oss så hjälper vi er
Vi tillhandahåller licenser, konsulter, förvaltningsteam och utför agila projekt (bl. a. SCRUM/SAFE) samt har ett utvecklingsteam som stöttar våra kunder efter deras behov.
Skulle ni vilja se över befintliga processer kan vi stötta er genom att utföra s.k. hälsocheckar där vi undersöker era befintliga arbetsflöden och föreslår förbättringsförslag. Vi arbetar aktivt med stöd för digitaliserade och automatiserade arbetsflöden med tester som ger er låga underhållskostnader.
Kontakta Magnus Bergh 072-146 23 99 eller Mikael Svender 073-231 22 44 så berättar vi gärna mer.
”Teamet från Axians har varit lösningsorienterade och lyhörda för våra behov som kund. Det har varit ett sådant samarbete som man alltid hoppas på, men sällan får.”
Utvecklingsledare för HR och projektansvarig hos kund
Ladda ner vår e-book
Er digitaliseringsresa med ServiceNow – 5 tips!
Jobbar ni redan i ServiceNow och vill utforska vad mer plattformen kan göra för er? Här delar vi med oss av våra bästa tips på hur ni tar er resa inom ServiceNow till nästa nivå.
Ladda ner checklistan från våra ServiceNow-experter här!
Varför ServiceNow?
ServiceNow är en kraftfull och mångsidig plattform som hjälper organisationer att automatisera, effektivisera och förbättra sina verksamhetsprocesser. 2022 utnämndes ServiceNow för nionde året i rad till ledare i Gartner® Magic Quadrant™ för IT Service Management-plattformar.
Vi har ett dedikerat svenskt team av ServiceNow-specialister med de högsta certifieringarna som alla arbetar tätt tillsammans med våra kunder för att förstå deras unika behov och mål. Oavsett om ni är en befintlig ServiceNow-användare eller planerar att implementera plattformen för första gången, kan vi skapa anpassade lösningar som passar er organisation.
-
En effektiviserad tjänsteleverans med ServiceNow som plattform
Med ServiceNow IT Service Management (ITSM) får ni tillgång till fördefinierade arbetsflöden enligt Best-Practise (Requests, Change, Incident, Problem bl.a.) som uppdateras allt eftersom regelverk förändras. Exempelvis så implementerades automatiskt stöd i ServiceNow för GDPR. Vi hjälper dig få ordning på ärendehantering med godkännande-flöden och interaktioner med underliggande system. Du skapar enkelt fakturaunderlag, tidrapportering och fullvärdig statistik både till kunder och egna beslutsfattare. Ni kan fokusera på er kärnverksamhet istället för att driva anpassningar av IT-systemen. -
Förbättrade kundrelationer med ServiceNow som plattform
ServiceNow Customer Service Management (CSM) erbjuder er ett kraftfullt stöd i er kundkommunikation. Ni får tillgång till en fördefinierad portal som ger era kunder en effektiv ingång för att skapa, godkänna och följa ärenden. Exempelvis får kunden automatiskt svar på frågor genom en erfarenhetsdatabas. Den tillhandahåller chatfunktioner som först börjar med automatiska svar, som lämnas över till er servicedesk vid frågor som inte kan besvaras automatiskt. Naturligtvis finns mobila gränssnitt och ingång via kanaler som Teams och Slack m.fl. Ni kan även integrera den med er telefoni-lösning så att ärenden skapas automatiskt vid inkommande samtal. -
Förbättra on- och offboarding av personal med ServiceNow
ServiceNow Human Resource Service Delivery (HRSD) erbjuder framtidens stöd för er HR-funktion. Plattformen ger ett modernt och automatiserat stöd för hela processen, från första introduktionen till avslut av anställning. Anställningsupplevelsen kan börja redan i ett mobilt gränssnitt där ni förbereder den nyanställda inför sin första arbetsdag och ni bestämmer själva vilken information samt aktiviteter som ska presenteras enligt en bestämd tidslinje. Vem som har rätt att se vad för information i processen styrs helt av HR. Ni får en tydlig spårbarhet, effektiva flöden och stora möjligheter att automatisera återkommande händelser såsom t.ex föräldraledighet. -
Förbättra visibiliteten i er IT-infrastruktur med ServiceNow
ServiceNow IT Operations Management (ITOM) erbjuder en fullvärdig lösning för att automatiskt upprätthålla er CMDB (Configuration Management DataBase) med korrekt information. Ni kan även automatisera och orkestrera återkommande flöden mot underliggande system. Med ServiceNow får ni stor effekt i er organisation. Era tekniker kan jobba på samma sätt oavsett om det gäller beställningar från kund, incidenter eller livscykelhantering. Prioritering och styrning gör ni enkelt från centralt håll.
Upptäck det senaste inom ServiceNow
Hantera dina IoT devices med ServiceNow
Med ServiceNow Connected Operations får du stöd för hanteringen av ”IoT Devices”. När allt blir mer uppkopplat blir det ohållbart att hantera felhantering och livscykelhantering manuellt på ett kostnadseffektivt vis. Med ServiceNow Connected Operation kan du följa dina uppkopplade enheter via översiktsvyer och med definierade flöden, automatiskt felhantera och livscykelhantera era enheter. Fel hanteras enligt definierat regelverk: om tekniker behöver skickas ut så sker det automatiskt med stöd för reservdelshantering, ruttplanering och teknikstöd för fältpersonalen direkt i mobilen.
IoT och Säkerhet med ServiceNow
Behovet av kontinuerlig övervakning är lika viktigt inom IoT som för all annan infrastruktur.
De flesta skulle ta det för givet att säkra servrar, arbetsstationer och telefoner med uppdaterad programvara. Detsamma gäller IoT-enheter som också ofta står utanför traditionella nätverk och ibland på svåråtkomliga platser. Vi har även lösningar för att hantera era IoT-enheter säkerhetsmässigt.
Några av styrkorna med ServiceNow-plattformen och de tjänster vi erbjuder
-
IT Operations Management – ITOM
-
IT Service Management – ITSM
-
Customer Service Management – CSM
-
Human Resource Service Delivery – HRSD
-
Software Asset Management – SAM
-
App engine, IT Business Management – ITBM, IT asset management, IT Security
Vill du veta mer? Kontakta oss!
Magnus Bergh
ServiceNowArchitect/Sale
magnus.bergh@axians.com
+46 (0)72 146 23 99
Mikael Svender
Business Unit Manager
mikael.svender@axians.com
+46 (0)73 231 22 44
Kontakta oss!
Har du ett projekt? En fråga? Är du intresserad av våra lösningar? Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.