Vi ger praktiska råd för att optimera användningen av ServiceNow-plattformen. Först och främst bör ni se över er strategiska roadmap för att säkerställa att ni når era mål och justera planen vid behov. Det är också viktigt att granska vilka funktioner ni redan har i plattformen och hur ni kan använda dem bättre för att få ut mer nytta.

TIPS 1

Se över er roadmap

Börja med att kontrollera er strategiska roadmap, ert nuläge, framåt och på lång sikt:

Om du inte har en strategisk roadmap, ta dig tid att förstå vilken del av plattformen som kan hjälpa er i det långa loppet för att nå affärsmålen.

Kartlägg er digitaliseringsresa för nästa år eller två tre år framåt och prioritera beroende på vad som händer i din bransch.

TIPS 2

Ni kanske redan har det ni behöver…

Se över vilka produkter i plattformen som ni äger men inte nyttjar fullt ut. Granska er nuvarande lösning, ni kanske redan har funktionerna men behöver göra mer i plattformen för att få ut mer nytta, så kallad business outcome.

Se till att arbeta nära best practice och uppgradera så ni får nytta av de senaste moderna funktionerna. Se till att allt fungerar bra i plattformen.

TIPS 3

Investera i er personal

Titta på ert nuläge inom ert team och överväg om ni behöver mer stöd för att klara målen i er roadmap och prioriteringar framåt i tiden.

Vilken typ av utbildning har ert team och vad behöver ni framåt?

Det finns en hel del gratis utbildningar att dra nytta av som erbjuds av ServiceNow.

Kommer det nya applikationer på er roadmap, investera då i era medarbetare och utbilda er så att ert team kan stödja vart ni vill. Eller ta reda på vilka partners ni behöver för att stödja er digitaliseringsresa.

Investera i en partner som kan er bransch och er organisation och som kommer att stödja er verksamhet.

TIPS 4

Leta efter områden att automatisera

Granska er ServiceNow-lösning och ta reda på fler områden där ni kan automatisera och där ni kan minska tiden för en leverans av en tjänst till en anställd eller kund.

Hitta problem som kan lösas med automatisering så att anställda kan frigöra tid och fokusera på mer värdeskapande arbete.

Automatisera och frigör därmed tid och uppnå ökad effektivitet.

5 tips för dig som jobbar med Servicenow-symboler: Granska, Finns problem och Automatisera.

TIPS 5

Skapa bättre användarupplevelse med workflows och integration

Anställda jobbar inte i silos och så ska inte IT-lösningar göra heller. Med ServiceNow-integrationHub finns det möjligheter att nyttja kraften med workflows och integration mellan andra system i organisationen och överbrygga dessa silos för att förbättra produktiviteten och användarupplevelsen.

Dra nytta av färdiga kopplingar som kommer out of the box i plattformen!

Kontakta oss så berättar vi mer hur du gör det bästa av din ServiceNow-upplevelse.

Kontakta oss!

Har du ett projekt? En fråga? Är du intresserad av våra lösningar? Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.