Digitalisera och automatisera era affärsprocesser med ServiceNow

Digitalisering av affärsprocesser pratas det om i de flesta organisationer idag. Vi på Axians använder ServiceNow som plattform för att digitalisera våra egna och våra kunders affärsprocesser.

ServiceNow effektiviserar och gör arbetet bättre för användare genom att det används för digitalisering och automatisering av affärsprocesser med enklare hantering och bättre koll på återkommande arbetsflöden. Det är en plattform med fokus på nytta och användarvänlighet och att skapa en företagsgemensam plattform med integrerade processer.

Vi har lång och bred erfarenhet av ServiceNow och är starka på att få lösningarna att fungera på ett kostnadseffektivt sätt över hela sin livslängd. Vi arbetar med ett flertal områden inom ServiceNow och erbjuder vår kompetens inom bland annat Customer Service Management (CSM), IT Service Management  (ITSM), HR Service Delivery och IT Operations Management (ITOM).

Vi på Axians vägleder er på er digitaliseringsresa med ServiceNow

ServiceNow är ett flexibelt system där stora delar av processerna konfigureras snarare än kodas, s.k Low Code System, vilket medför en lägre underhållskostnad och snabbare utvecklingstakt med 2 funktionsreleaser per år. Axians konsulter kombinerar kompetens inom ServiceNow med mångårig kunskap av ITIL-processer för att leverera innovativt verksamhetsstöd på en modern teknikplattform. Med kombination av processförståelse och erfarenhet av digitalisering kan vi på Axians vägleda och stötta er i er digitalisering!

Vi hjälper er att flytta fokus från systemförvaltning till verksamhetsutveckling

Vi hjälper er förenkla hanteringen av de processer ni har i er verksamhet. Genom ServiceNow kan ni använda tekniken för att hantera dagens ”informations-stormar” och driva era affärsprocesser på ett strukturerat och kontrollerat sätt.
Låt er IT-organisation flytta fokus från systemförvaltning till verksamhetsutveckling!

Axians erbjudande inom ServiceNow

Kom igång snabbt, minska tiden från uppstart till golive med hjälp av Axians expertis och vana med best practises och out of the box.

Axians är leverans- och licenspartner med ServiceNow. Vi arbetar huvudsakligen med svenska certifierade ServiceNow-utvecklare och arkitekter. Vi är vana vid att arbeta hela vägen från vision till förvaltning och har inarbetade arbetssätt för detta.

Vi erbjuder licenser, konsulter, projekt (SCRUM/SAFE mm), förvaltningsteam, helt eller delat utvecklingsteam samt ServiceNow som kundspecifik tjänst. Vi har en väl etablerad förvaltningsmodell som ger bra förutsättningar för er att arbeta i ServiceNow över längre tid. Vi arbetar aktivt med stöd för digitaliserade arbetsflöden, automation av arbetsflöden och tester som ger låga underhållskostnader.

”Teamet från Axians har varit lösningsorienterade och lyhörda för våra behov som kund. Det har varit ett sådant samarbete som man alltid hoppas på, men sällan får.”

Utvecklingsledare för HR och projektansvarig hos kund

”Ett nytt sätt att jobba med personalärenden”

Kundcase:

Implementera en helt ny struktur för personalärenden under komplexa förhållanden och på begränsad tid. Det var utmaningen som väntade Axians när ett av världens ledande företag inom sitt område behövde en partner för att installera sitt nya HR-system.

Läs hela kundcaset här

Våra ServiceNow-tjänster

  • IT Operations Management – ITOM

  • IT Service Management – ITSM

  • Customer Service Management – CSM

  • HR Service Delivery

  • Software Asset Management – SAM

  • App engine, IT Business Management – ITBM, IT asset management, IT Security

Vill du veta mer? Kontakta oss!

Magnus Bergh
ServiceNowArchitect/Sale
magnus.bergh(at)axians.com
+46 (0)72 146 23 99

Peter Persson
Head of Sales
peter.persson(at)axians.com
+46 (0)70 921 80 93

Mikael Svender
Business Unit Manager
mikael.svender(at)axians.com
+46 (0)73 231 22 44