Digitalisera och automatisera era affärsprocesser med ServiceNow

Digitalisering av affärsprocesser pratas det om i de flesta organisationer idag. Vi  använder ServiceNow som plattform för att digitalisera våra egna och våra kunders affärsprocesser och är experter på att få plattformen att fungera på ett kostnadseffektivt sätt över hela sin livslängd.

Vi erbjuder vår kompetens inom bland annat Customer Service Management (CSM), IT Service Management  (ITSM), HR Service Delivery (HRSD) och IT Operations Management (ITOM).

 

Kom igång snabbt med Axians specialister inom ServiceNow

Axians är partner med ServiceNow och arbetar huvudsakligen med svenska certifierade ServiceNow-utvecklare och arkitekter.  Hos oss jobbar även en av  få personer i Europa som är  ServiceNow Certified Master Architect.

Med vår väl inarbetade metodik,  är vi experter på att arbeta hela vägen från vision till förvaltning och hjälper er minska tiden från uppstart till go-live.

 

Ladda ner vår e-book

Er digitaliseringsresa med ServiceNow – 5 tips!

Jobbar ni redan i ServiceNow och vill utforska vad mer plattformen kan göra för er? Här delar vi med oss av våra bästa tips på hur ni tar er resa inom ServiceNow till nästa nivå.

Ladda ner checklistan från våra ServiceNow-experter här!

Kontakta oss så hjälper vi er

Vi tillhandahåller licenser , konsulter , förvaltningsteam och utför agila projekt (bl a SCRUM/SAFE ) samt har ett utvecklingsteam  som stöttar våra kunder efter deras behov.

Skulle ni vilja se över befintliga processer kan vi stötta er genom att utföra sk hälsocheckar där vi undersöker era befintliga arbetsflöden och föreslår förbättringsförslag. Vi arbetar aktivt med stöd för digitaliserade och automatiserade arbetsflöden med tester som ger er låga underhållskostnader.

Kontakta Magnus Bergh 072-146 2399 eller Mikael Svender  073- 231 22 44 så berättar vi gärna mer.

 

”Teamet från Axians har varit lösningsorienterade och lyhörda för våra behov som kund. Det har varit ett sådant samarbete som man alltid hoppas på, men sällan får.”

Utvecklingsledare för HR och projektansvarig hos kund

En effektiviserad tjänsteleverans med ServiceNow som plattform

Med ServiceNow IT Service Management (ITSM) får ni tillgång till fördefinierade arbetsflöden enligt Best-Practise  (Requests, Change, Incident, Problem  bl a) som uppdateras allt eftersom regelverk förändras. Exempelvis så implementerades automatiskt stöd i ServiceNow för GDPR.
Ni kan fokusera på er kärnverksamhet istället för att driva anpassningar av IT systemen .

 

ServiceNow

Få ordning på er ärendehantering med ServiceNow ITSM

Med ServiceNow ITSM får ni ordning på er ärendehantering med godkännandeflöden och interaktioner mot underliggande system. Det är användarvänligt  med  interaktioner och erbjuder lättkonfigurerade översiktvyer med möjlighet att klicka sig ner för mer detaljer.

ServiceNow har effektiva öppna integrationsgränssnitt med färdiga stöd för de vanligaste systemen. Om ni väljer att implementera tjänstekatalog och tidrapportering i ServiceNow kan ni skapa fakturaunderlag och fullvärdig statistik både till kunder och egna beslutsfattare.

Förbättrade kundrelationer med ServiceNow som plattform

ServiceNow Customer Service Management (CSM) erbjuder er ett kraftfullt stöd i er kundkommunikation. Ni får tillgång till en fördefinierad portal  som ger era kunder en effektiv ingång för att skapa, godkänna och följa ärenden.

Exempelvis får kunden automatiskt svar på frågor genom  en erfarenhetsdatabas . Den tillhandahåller chatfunktioner som först börjar med automatiska svar , som lämnas över till er servicedesk vid frågor som inte kan besvaras automatiskt.

Naturligtvis finns mobila gränssnitt och ingång via kanaler som Teams och Slack m fl. Ni kan även integrera den med er telefonilösning så att ärenden skapas automatiskt vid inkommande samtal

Förbättra on- och offboarding av personal med ServiceNow

ServiceNow Human Resource Service Delivery (HRSD) erbjuder framtidens stöd för er HR-funktion.
Plattformen ger ett modernt och automatiserat stöd för hela processen , från första introduktionen till avslut av anställning.
Anställningsupplevelsen kan börja redan i ett mobilt gränssnitt där ni förbereder den nyanställda inför sin första arbetsdag och ni bestämmer själva vilken information samt aktiviteter som ska presenteras enligt en bestämd tidslinje.

Vem som har rätt att se vad för information i processen styrs helt av HR. Ni får en tydlig spårbarhet, effektiva flöden och stora möjligheter att automatisera återkommande händelser såsom t.ex föräldraledighet.

”Ett nytt sätt att jobba med personalärenden”

Kundcase:

Implementera en helt ny struktur för personalärenden under komplexa förhållanden och på begränsad tid. Det var utmaningen som väntade Axians när ett av världens ledande företag inom sitt område behövde en partner för att installera sitt nya HR-system.

Läs hela kundcaset här

Förbättra visibiliteten i er IT-infrastruktur med ServiceNow

ServiceNow IT Operations Management (ITOM) erbjuder en fullvärdig lösning för att automatiskt upprätthålla er CMDB  (Configuration Management DataBase) med korrekt information. Ni kan även automatisera och orkestrera återkommande flöden mot underliggande system.

Med ServiceNow får ni stor effekt i er organisation. Era tekniker kan jobba på samma sätt oavsett om det gäller beställningar från kund, incidenter eller livscykelhantering. Prioritering och styrning gör ni enkelt från centralt håll.

 

Hantera dina IoT devices med ServiceNow

Med ServiceNow Connected Operations får du stöd för er hantering av ”IoT Devices”. När allt blir mer uppkopplat blir det ohållbart att hantera felhantering och livscykelhantering manuellt på ett kostnadseffektivt vis. Med ServiceNow Connected Operation kan ni följa era uppkopplade enheter via översiktsvyer och med definierade flöden, automatiskt felhantera och livscykelhantera era enheter. Fel hanteras enligt definierat regelverk : om tekniker behöver skickas ut så sker det automatiskt med stöd för reservdelshantering, ruttplanering och teknikstöd för fältpersonalen direkt i mobilen.

IoT och Säkerhet med ServiceNow

Behovet av kontinuerlig övervakning är lika viktigt inom IoT som för all annan infrastruktur.

De flesta skulle ta det för givet att säkra servrar, arbetsstationer och telefoner med uppdaterad programvara. Detsamma gäller IoT-enheter som också ofta står utanför traditionella nätverk och ibland på svåråtkomliga platser.  Vi har även lösningar för att hantera era IoT-enheter säkerhetsmässigt.

Kontakta Magnus Bergh 072-146 2399 eller Mikael Svender  073-231 22 44  om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa er.

Översikt över våra ServiceNow-tjänster

  • IT Operations Management – ITOM

  • IT Service Management – ITSM

  • Customer Service Management – CSM

  • HR Service Delivery

  • Software Asset Management – SAM

  • App engine, IT Business Management – ITBM, IT asset management, IT Security

Vill du veta mer? Kontakta oss!

Magnus Bergh
ServiceNowArchitect/Sale
magnus.bergh(at)axians.com
+46 (0)72 146 23 99

Mikael Svender
Business Unit Manager
mikael.svender(at)axians.com
+46 (0)73 231 22 44

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er

Fyll i formuläret nedan om du vill att vi kontaktar dig och berättar mer

 

  • Fyll i om du hellre vill bli uppringd