Webinar: Servicedesk

Den
08H00 till 09H00

Den 25 oktober bjuder vi på Axians in till ett digital webinar om Servicedesk. Servicedesk, helpdesk, IT-support – kärt barn har många namn. Men oavsett vad vi kallar det, är servicedesken oftast IT-avdelningens ansikte utåt. Det är här användarna möter IT, och därför är en välfungerande servicedesk en avgörande del för att IT-leveransen ska bidra till verksamhetens framgång.

Här får vi en direkt känsla för hur våra kollegor upplever de applikationer, program och tjänster som IT-avdelningen tillhandahåller. Det är fullt möjligt att leverera IT-tjänster i världsklass och ändå möta missnöje, precis som det går att ha brister i leveransen men ändå göra användarna nöjda.

Här får vi en direkt känsla för hur våra kollegor upplever de applikationer, program och tjänster som IT-avdelningen tillhandahåller. Det är fullt möjligt att leverera IT-tjänster i världsklass och ändå möta missnöje, precis som det går att ha brister i leveransen men ändå göra användarna nöjda.

Så hur skapar man egentligen en servicedesk i världsklass? Vilka nyckelkomponenter krävs för att vi verkligen ska lyckas?

Talare

Hans Wendt

Hans Wendt

Business Process Development

Hans är förutom verksamhetskonsult involverad inom projektledning.

Andreas Lindström

Andreas Lindström

Business Process Development

Andreas är verksamhetskonsult och ansvarar för frågor inom kvalitet, försäljning & ekonomi.

Välkommen att delta i vårt webinar den 25/10 och få värdefulla insikter kring hur du kan förbättra er servicedesk. Vi delar med oss av praktiska tips och verktyg kring hur ni kan skapa en servicedesk som bygger förtroende och engagemang i organisationen.