
Axians ledande på att skapa kundnöjdhet i Sverige
Axians är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2017 enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning.
Radar genomför årligen sedan 2011 en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. Årets undersökning engagerade cirka 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina IT-leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet.
”Området inom användarnära IT, ServiceDesk och produktivitet är mycket konkurrensutsatt och den här utmärkelsen är ett tydligt kvitto på att kunderna är mycket nöjda med Axians tjänster.”
─ Vi är mycket stolta att kunna titulera oss ledande leverantör inom kundnöjdhet i år igen! Vi har lagt mycket fokus på vårt erbjudande inom användarnära IT-tjänster och kundsupport. Området inom användarnära IT, ServiceDesk och produktivitet är mycket konkurrensutsatt och den här utmärkelsen är ett tydligt kvitto på att kunderna är mycket nöjda med Axians tjänster, säger
Åsa Hägglund, Director Service Delivery & User Services, Axians AB.
För mer information om undersökningen se Radar EcoSystems webbsida>>
För mer information, kontakta:
Ragnhild Franson Blom, Marknadschef Axians, ragnhild.franson-blom@axians.com, 073 – 231 23 83
Om Radar Leverantörskvalitet 2017
Radars årliga undersökning av kundnöjdhet och upplevd kvalitet inom den svenska IT-tjänstemarknaden omfattar fyra segment: Infrastruktur & drift, Verksamhetsnära IT, Användarnära IT och Konsulttjänster. Segmenten Infrastruktur och drift samt Verksamhetsnära IT har mätts sedan 2011, medan användarnära IT och konsulttjänster är med för andra året i rad, tidigare använde Radar segmenten Resurskonsult samt Outsourcing och drift. Sammanlagt har kunderna betygsatt över 100 olika leverantörer.