Nyhet

Axians växer och söker vassa IT-tekniker till våra fantasiska IT-team i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss och skicka in din ansökan redan idag!

Axians är en helhetspartner inom IT och kommunikation. Med egen konsultkår, våra två datacenter och världens största molnleverantör i ryggen kan vi ta hand om hela eller delar av våra kunders IT oavsett om den levereras hos oss, i molnet eller i en hybrid lösning. Vi söker vassa IT-tekniker!

Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. De är ägare av tidningen du läser på väg till jobbet, varumärket du bär på dina kläder eller din teleoperatör. Det är banken där du lånar och sparar dina pengar, affären som bygger sin verksamhet på nätet, forskningsinstitutet som letar lösningen på världens sjukdomar eller skolan där läroplanen bygger allt mer på digitala lektioner och verktyg. Precis överallt finns våra kunder och de har alltid nya utmaningar som vi får ta del av och hjälpa dom med. Men alla har de gemensamt att dom ställer absolut högsta tänkbara krav på kundservice, specialistkunnande, IT som fungerar 24/7 365 dagar om året.

Nu söker vi flera vassa IT-tekniker till våra grymma team i Stockholm, Göteborg och Malmö:

Intervjuer sker löpande – så vänta inte med din ansökan!
Läs om alla lediga jobb på Axians på vår karriärssida

Axians erbjuder nätverk som tjänst i form utav Managed Network. Jens Jonsson arbetar på Axians som Network Manager och berättar här om utmaningar och möjligheter inom ämnet.

Berätta om tjänsten Managed Network.

– Inom Axians tillhandahåller vi Managed Network som tjänst i form av en helhetslösning. Vi bygger ett nätverk lokalt, trådlöst eller trådat, och anpassar det specifikt efter kundens behov. Det innefattar allt från design och produktion som utformas efter kunden dagliga behov men även för deras framtida tänkbara behov. Vi applicerar även övervakning och annan ärendehantering som finns tillgängligt 24/7 och har även kontinuerlig uppföljning tillsammans med kund för att föreslå åtgärder, återigen, efter deras behov. Allt för att optimera nätverket så mycket som möjligt.

Vad är de generella utmaningarna inom just nät?

– Att lokalisera rätt kompetens och sköta alla kringfunktioner i form utav säkerhet, kompetent personal etc. Väljer man Axians som leverantör av detta får man ta del utav vår expertis inom ämnet och vi arbetar nära kund men ständig uppföljning.

Managed Network hos Axians – vad erbjuder vi?

– Hög kompetens och en helhetslösning anpassad till kund. Konceptet är detsamma men utrustning kan variera beroende på hur kundens situation ser ut, så den anpassar vi för att bygga ett så bra nät som möjligt.

managed

Läs mer om hur vi byggde vårt egna tillfälliga nätverk under SMART Conference!

Vill du veta mer om Managed Network? Maila till info.axiansse@axians.com

 

Med anledning av den ofattbara och fruktansvärda händelsen i Stockholm går våra tankar till alla drabbade, deras familjer och anhöriga.

Ta hand om er alla!

Under Axians SMART Conference 22 mars 2017 sattes ett tillfälligt wifi-nätverk upp på Berns, byggt av Axians med hjälp av Cisco Meraki-produkter. Axians Per och Mikael förklarar mer om detta och fördelarna som detta nätverk medförde under konferensen.

Vad gjorde vi på SMART gällande nät/wifi och varför?

– Vi installerade ett tillfälligt wifi-nät med Cisco Meraki accesspunkter och switchar för att kunna analysera antal besökare, vart besökarna befann sig i lokalen och vad de använde för typ av data samt för att självklart kunna visa och förklara för SMART Conference:s besökare.

Vad är Meraki?

– Cisco Meraki är en uppsättning av olika nätverksprodukter (Accesspunkter, switchar, brandväggar, kameror etc.) som alla har gemensamt att allt är molnbaserat, det är lätt att konfigurera och det är lättöverskådligt via deras dashboard.

Varför är Cisco Meraki så bra?

– Enkelheten framför allt. Samt att man kan konfigurera hela nätverk i molnet via deras Dashboard utan att behöva sätta upp all utrustning fysiskt. När en enhet (Accesspunkt, switch, kamera etc.) får internetanslutning hämtar den automatiskt ned mjukvara och konfigurering från molnet.

Vad skulle ni säga är möjligheterna i Cisco Meraki?

– Framför allt analys: Traffic analytics: loggar och analyserar all typ av data och sorteras i kategorier tex. LinkedIn, Spotify, YouTube osv. Man kan även se vilka klienter som använt vad. Location analytics: en annan analysform som loggar och analyserar antalet klienter, även klienter som inte är uppkopplade mot wifi-nätet. Man kan även arbeta med Location Heatmap som visar grafiskt på en karta vart klienter befinner sig, ju mer klienter på samma ställe presenteras som rött. T.ex. på SMART Conference när det var sittningar i den stora sessionssalen då den accesspunkten användes flitigt.

Location analytics: Genom denna funktion kan vi se hur många enheter som passerade nätet utan att koppla upp sig. Denna funktion kan vara bra till exempel i en butik då man ser hur många som passerar, hur många som stannar osv.

locationanalytics

Hur såg ert arbete ut innan samt under konferensen på Berns?

Innan var det effektivt arbete för att sätta upp allt. Under själva konferensen fokuserade vi på att lyfta fram och visa de olika funktionerna och enkelheten hos Cisco Merakis produkter. Utrustningen kom igång direkt så fort den fick internettuppkoppling och fungerade klanderfritt hela dagen!

Vad är du mest nöjd i arbetet innan och under SMART Conference?

Återigen enkelheten tillsammans med alla analys-funktioner. Roligt att få in så mycket data, t.ex. hur mycket YouTube-data som användes, hur mycket besökarna använde Instagram under dagen osv. För vår marknadsavdelning är detta väldigt intressant information. Med alla data som samlas in möjliggör det många analysmöjligheter för våra kunder som de kan applicera i sin verksamhet.

 

Meraki-nätverket kunde bland annat användas för att nätverka i SMART-appen

Smartapp

Är du intresserad av att veta mer om Cisco Meraki? Inbjudan och mer information hittar du här!

Läs mer om nätverk som tjänst hos Axians>>

Invisible Friend belyser och stödjer de barn som ofta är osynliga för samhället. Axians är sedan många år tillbaka en stolt sponsor till Invisible Friend och under SMART Conference valde vi därför att istället för att ge blommor till talarna skänka dem alla varsin docka.

I nästa vecka deltar Ragnhild Franson Blom, Marknadschef på Axians, som talare på en elevgala och konsert i Uppsala och berättar om Axians samarbete med Invisible Friend.

 

Ragnhild-Franson-Blom Bild: Ragnhild Franson Blom, Marknadschef på Axians

 

Vilka är Invisible Friend?
Invisible Friend är ett välgörenhetsinitiativ för att belysa och stötta barn som ofta är osynliga för världen. Barn som är uppvuxna i fängelser, utan föräldrar på barnhem eller svårt sjuka.  Genom att sälja och dela ut dockor där två stycken har samma unika ID-brickor får du som givare möjlighet att stötta barn som har det svårt. Genom brickorna ser du på vilken plats, fängelse eller barnhem du har hjälpt till att belysa och stötta ett barn som där har samma ID-nummer på brickan som du. Dockorna bryter också murar där Invisible Friend kan komma in i annars stängda platser, som fängelser, för att nå barnen men även mammorna för hjälpa dem med t.ex. utbildning vilket man jobbar för i Kenya just nu.

 

”Jag hoppas kunna inspirera fler företag och privatpersoner hur de kan engagera sina kollegor för att bidra till Invisble Friend eller andra välgörande ändamål.”

 

På vilket sätt samarbetar Axians med Invisible Friend?
– Axians, som företag och på medarbetarnivå, har sponsrat Invisible Friend under flera år – både finansiellt men även med IT-support pro bono. Vi har haft insamlingar bland alla medarbetare och även följt med på välgörenhetsresa till Thailand tillsammans med dem. Senast nu så delade vi ut Invisible Friend-dockor till alla talare under vår stora  konferens SMART Conference istället för blommor! Något som var mycket uppskattat av talarna!

Invisiblefriends

Bild: Marie Andervin, från DigJourney, på SMART Conference när hon mottog en Invisible Friend-docka.


Nu ska du tala på en konsert i Uppsala – berätta mer
!
– Jag blev tillfrågad i våras om jag kunde tänka mig att tala under en elevgala och konsert i Uppsala till förmån för Invisible Friend och självklart gör jag gärna det! Detta initiativ är det en driven tjej som heter Alma Lindkvist som har dragit igång i samarbete med Invisible Friend för att belysa och samla in pengar. Hon gör det som en del av sitt slutarbete och jag tycker det är så fantastiskt med det engagemang som finns och vill gärna bidra så mycket som jag kan! Kvällen heter Reach The Invisible och kommer att vara på Grand i Uppsala 4 april.

Vad kommer du prata om?
– Jag kommer berätta om hur Axians har jobbat för att stötta Invisible Friend. Jag hoppas kunna inspirera fler företag och privatpersoner hur de kan engagera sina kollegor för att bidra till Invisible Friend och andra välgörande ändamål.

 

Invisiblefriends2

Bild från Axians senaste Thailandresa tillsammans med Invisible Friends.

 

Har du frågor eller funderingar om Axians CSR-arbete kontakta Ragnhild Franson Blom, ragnhild.franson-blom@axians.com.

Den 22 mars slog vi upp dörrarna till Berns anrika lokaler i Stockholm. Det var dags för SMART Conference 2017. 200 personer var på plats på för att tillsammans bli smartare och hjälpa varandra att dra nytta av digitaliseringens fördelar. Vi på Axians vill rikta ett stort tack till alla fantastiska talare, engagerade deltagare och partners för en mycket inspirerande dag om smart digitalisering! Här kommer ett bildregn från dagen:

Dagens moderator Anna Bellman tillsammans med stjärnkocken Björn Frantzén

Smart Conf 11

 

Danica Kragic om roboteknik och artificiell intelligens

Smart Conf 14

 

Axians Jan Hellgren om IoT

Smart Conf 16

 

Digjourneys Marie Andervin om ”Hur organiserar du för en strukturerad digitalisering”

Smart Conf 18

 

Panelsamtal och diskussioner med IT-beslutsfattare från Parks & Resorts, Collector Bank, Expressen och The Absolut Company samt moderatorn Anna Bellman

Smart Conf 21

 

Frukost och mingel i Berns Studio

Smart Conf_1

 

Välbesökt i Microsoft Hololens-hörna

Smart Conf_2

 

SMART Conference från Kammarsalen på Berns

Smart Conf_6

 

Arash Gilans keynote på temat ”Get digital or die trying”

Smart Conf_8

 

Rundabordssamtal med fantastiskt engagemang och intressanta diskussioner om att leda digital transformation

Smart-Conf-30

 

Anna Bellman tillsammans med Axians Ola Skoog och Conny Axner om molntjänster och hur man bygger en modern digital IT-arbetsplats

Smart-Conf-33

 

Dagens andra keynote Kjell A Nordström om vad som händer när samhället digitaliseras

Smart-Conf-34

 

Dagens ord: Inspiration

Smart-Conf-36

Vill du veta mer? Kontakta gärna Axians Marknadschef Ragnhild Franson Blom, ragnhild.franson-blom@axians.com

Läs mer om SMART Conference 2017

 

Ett nytt spännande Axians-år väntar med nya möjligheter och utmaningar att lösa. Här delar tre av våra medarbetare med sig utav sina förväntningar på Axians-året 2017:

 

Robin Silfver, Stockholm:

rosi01

Vad är din roll på Axians:
Jag arbetar som Key Account Manager och det bästa med min roll  är att man sitter mellan Axians verksamhet och kunden, man är både affär och relationsansvarig samtidigt som man jobbar tillsammans med kundteamet och övriga delar av Axians drift med projekt, leverans och proaktivt förbättringsarbete.

Arbetat på Axians sedan:
Augusti 2016

Vad är dina förväntningar på Axians-året 2017?
Då jag fortfarande är ganska ny på Axians så ser jag fram emot att få lära känna alla kolleger och Axians ännu bättre. Sedan måste jag säga att jag är riktigt förväntansfull på Axians Smart Conference den 22 mars, det tror jag kommer bli riktigt bra och uppskattat.

Som nyanställd, vad anser du skiljer Axians från andra arbetsgivare?
Ända från start har det varit en väldigt välkomnande känsla på Axians, alla är genuint trevliga och jag fick direkt intrycket av en stark och positiv företagskultur. På Axians är det högt till tak, nära till ledning och man har möjlighet att vara med och påverka beslut vilket gör att jag trivs väldigt bra!

”Jag är riktigt förväntansfull på Axians Smart Conference den 22 mars, det tror jag kommer bli riktigt bra och uppskattat.”

Bertil Hedåker, Malmö:

 behe01

Vad är din roll på Axians:
Jag arbetar som projektledare och Identity Management-ansvarig konsultchef vilket jag trivs väldigt bra med!

Arbetat på Axians sedan:
Jag har jobbat i 10 år nu, jag började 2007.

Vad är dina förväntningar på Axians-året 2017?
2017 blir det år då Axians, med vårt helhetserbjudande inom IT och Telecom, blir mer kända på den Nordiska ICT-marknaden. Detta leder till att ett stort antal nya bransch-överskridande affärer för oss. Ett spännande år väntar!

”Ett spännande år väntar!”

Robin Nordlander, Stockholm:

RONO01

Vad är din roll på Axians:
Jag arbetar som konsultchef på Axians vilket innebär att jag ansvarar för kompetensutveckling, nyrekrytering och strategisk försäljning av våra konsulter. Jag har alltid gillat att arbeta med människor och har en stort intresse för försäljning, så trivs väldigt bra med min roll.

Arbetat på Axians sedan: 2011

Vad är dina förväntningar på Axians-året 2017?
Vi vill självklart bygga vidare på relationerna till våra befintliga kunder, men även skapa nya affärer och etablera nya kontakter med nya kunder. Ett ytterligare mål för 2017 är att utöka vår konsultkår! Vi söker ständigt efter nya, vassa medarbetare. Är du nyfiken på att bli en del utav vår proffsiga och kompetenta konsultkår? Klicka här!

Vilka är de största kundutmaningarna du möter i ditt arbete?
Alla kunder har olika utmaningar beroende på vilken bransch vi ser till. Skolorna har sina utmaningar mer kopplade till fokus på flexibilitet, medan bankernas utmaningar är mer kopplade till frågor om GDPR och andra rent juridiska frågor. Hur de påverkas av de nya lagarna? Vad får läggas i molnet osv. Axians har konsulter med bred kompetens inom flertalet områden för att hjälpa våra kunder med deras IT-relaterade utmaningar.

 ”Under 2017 ska vi utöka vår konsultkår!”

 

SOS Barnbyar är en internationell välgörenhetsorganisation som finns i 135 länder. Den svenska verksamheten av SOS Barnbyar outsourcar sin IT-drift och Axians blir deras nya IT-partner.

SOS Barnbyar är en välgörenhetsorganisation som värnar om varje barns rätt till ett hem. Det gör dem genom att ge barn i krigs- och katastrofdrabbade länder som har förlorat allt ett nytt hem. SOS Barnbyar bygger och driver barnbyar, skolor, sociala center, medicinklienter och familjestärkande program i hela världen. För att kunna fokusera på sin kärnverksamhet och få en säker och stabil IT-drift för sina affärskritiska IT-system och mobila IT-arbetsplatser väljer SOS Barnbyar Axians som ny IT-partner.

̶ Vi ser mycket fram emot vårt samarbete och nya IT-partnerskap med Axians. Axians stod ut i upphandlingen med ett nytänkande och kundfokuserat erbjudande samt en stor vilja att göra skillnad för barn i Sverige och internationellt, säger Ulf Gustafsson, CFO på SOS Barnbyar.

Axians åtagande innefattar helhetsdrift av SOS Barnbyars IT-miljö för servrar, infrastruktur, klientdatorer samt även slutanvändarsupport och konsulttjänster i Stockholm och Göteborg.

̶ Vi är mycket glada och stolta att SOS Barnbyar väljer Axians som ny IT-partner. Utöver att brinna för IT, och den nytta som den gör för våra kunder, är barns rättigheter till ett hem och utbildning något som är mycket viktigt för oss. Därför kommer vi även att, utöver att ta hand om samt utveckla SOS Barnbyars IT-infrastruktur och hjälpa dem i deras digitaliseringsresa, även att på olika sätt stötta SOS Barnbyar i deras viktiga uppdrag för barnens rätt till trygghet och en utbildning, säger Stefan Kulhanek,vice VD Axians AB.

 

För mer information, kontakta:
Ragnhild Franson Blom, Marknadschef Axians, ragnhild.fransonblom@axians.se
, 073 – 231 23 83
Cecilia Bergling Nauclér, Pressansvarig, SOS Barnbyar, cecilia.naucler@sos-barnbyar.se, 070 – 140 68 46 

Axians är ett internationellt ICT-nätverk och detta innebär att vi får ta del utav spaningar och rapporter även utanför Sveriges gränser. Här delar Axians internationellt med sig utav sin senaste rapport inom cybersäkerhet.


I Frankrike uppgav 55 % av de tillfrågade företagen att de ökat sin cybersäkerhetsbudget inför 2017 (1). Detta kan förklaras av det faktum att antalet incidenter kopplade till datorsäkerhet (inom alla sektorer) ökade med 38 % mellan 2015 och 2016 (2). Man pratar ofta om hur viktigt det är med datasäkerhet men det betyder inte att företag alltid har en tillräckligt framsynt inställning till det. Infrastruktur, flexibilitet, medvetenhet, regelverk och integration på alla nivåer är de fem ledorden vad gäller cybersäkerhet 2017.

 

#1 Gör din IT-infrastruktur till en tillgång, inte till en sårbarhet

Det är ett misstag att tänka på IT-infrastrukturer som endast ledningar i fråga om cybersäkerhet eftersom allt ansluts via dem, och det är där dataskyddet kan stärkas. Internet of Things framhävde denna trend. Det är viktigt att skydda anslutna objekt, användningen av och de program som hanterar dem.

Den stora attacken i september förra året mot det franska webbhotellet OVH är ett bra exempel på detta. Angriparna hackade sig in i nästan 150 000 IP-kameror och bildade ett nät av ”zombies” som kunde genomföra en stor DDoS (Distributed Denial of Service)-attack med inriktning på webbhotellservrar. Cyberattacken var bland den största som någonsin registrerats i världen och ändå kunde det franska företaget klara av att hantera den. OVH uppgav lugnt efter attacken: ”Vi har en infrastruktur som klarar av det här” (3).

Ett annat anmärkningsvärt exempel på ett stort dataintrång som inträffade nyligen var en massiv attack den 21 oktober mot Dyn, en tjänst som hanterar en väsentlig del av infrastrukturen i många onlinetjänster (4). Denna tjänst, som associerar vissa domännamn (såsom Twitter.com) med värdservrarna för webbplatserna, bombarderades med förfrågningar. Det innebar att stora webbplatser, till exempel Spotify, Twitter och AirBnB, blev långsamma eller inte gick att använda alls för vissa användare. Det som utmärker sig i detta fall, som företaget starkt påpekade, var att: ”Dyn inte drabbades av en krasch i hela systemet”. Attacken iscensattes av ett botnät (ett nätverk av Internetanslutna program) bestående av anslutna objekt infekterade med skadlig kod.

Alla nyanslutna objekt måste då kartläggas och granskas så att de inte förvandlas till zombies. På så sätt kan företaget undvika försumliga tillverkare, uppdatera säkerhetssystemen, dela och skydda nätverk, skydda systemet som hanterar alla anslutna objekt och så vidare. Allt detta är viktiga steg som ofta åsidosätts.

 

#2 Datasäkerhet i generna på varje företag

Varje år deklarerar chefer på många stora företag att IT-säkerhet är något som behöver prioriteras. Cybersäkerhet får inte längre betraktas som en valfri försäkring. Den ska finnas på varje företag. Begreppet datasäkerhet tas till exempel endast delvis upp i industrisektorn, även inom industriella processer. Alla företag, oavsett bransch, måste fundera på hur stor möjligheten är att en attack inträffar och vilka konsekvenser en attack på systemen får, från konstruktionsfasen till produktion och ända fram till att produkten släpps ut på marknaden. Nya verktyg, såsom maskininlärning, kan göra det möjligt att upptäcka eventuella avvikande händelser i nätverket eller i en produktionskedja.

 

SäkerhetAxians

 

#3 En flexibel paradox

”Ditt företag måste vara flexibelt men ändå skyddat.” Denna professionella dikotomi är inget nytt men är fortfarande en olöst gåta på många IT-avdelningar. Å ena sidan måste företaget vara uppmärksam på sina nya kunder, kunna påskynda sin egen utveckling, övervaka innovationer inom sektorn och anpassa sig till förändringar. Och allt detta inom en mycket kort framtid. Å andra sidan finns det allt fler kunder och människor att prata med, samt metoder att kommunicera med, vilket innebär att risken för potentiella IT-hot ökar. För att kunna uppfylla dessa krav måste företaget effektivisera utbyte av kunskap mellan affärsgrupper och IT-grupper. Till exempel så finns det numera nya tvärfunktionella roller i organisationer, såsom CDO (Chief Data Officer), vars huvudsakliga uppgift är att garantera skydd av personuppgifter.

 

#4 Anpassning till regelverk

Den reglerande aspekten av cybersäkerhet blir allt mer besvärlig för alla företag, inom alla sektorer. Dagarna då företag bara försökte förbättra sin IT-säkerhet efter en attack hör numera nästan till det förflutna. IT-avdelningar måste idag anpassa sig efter reglerna. För att hitta lösningar som går mot strömmen vänder man sig oftare till tjänstleverantörer som känner till reglerna utan och innan. Då krävs det att företaget kan anpassa sina tjänster, samt dess produkter och deras applikationer, till en ny lagstiftning.

I Europa är dataskyddskulturen mycket mer etablerad än i resten av världen och företagen måste anpassa sig till dessa skillnader. Men även inom Europa finns det skillnader mellan olika länder när det gäller datasäkerhetslagstiftning. I Tyskland och Schweiz skyddar man till exempel personuppgifter extra mycket, vilket man däremot inte gör i Frankrike, Nederländerna och några av de nordiska länderna. Stora multinationella företag är införstådda med detta och har börjat anpassa sig till den europeiska marknaden. Ta till exempel Microsoft som i september förra året tog ett beslut om att inrätta två infrastrukturer i Tyskland tillägnad Azure, dess plattform för molnbaserad databearbetning. Detta i sin tur uppmuntrade de europeiska tillsynsmyndigheterna att placera uppgifter som tillhör amerikanska Behemoth.

 

#5 Sprida kunskap – ett långsiktigt åtagande

Efter 25 år av cybersäkerhet är högsta prioritet fortfarande att göra användarna och företagen medvetna om vilka risker de tar. Det finns ett ständigt växande antal svaga punkter och hackarna blir bara listigare och listigare. Att sprida kunskap om dessa hot måste prioriteras. Nya cracks sprids hela tiden och att hålla koll på dessa måste vara en av de grundläggande uppgifterna för den säkerhetsansvarige på ett företag. Det innebär att det är viktigt att användarna tillhandahålls med: utbildning, informativa meddelanden, förklaringar om olika åtkomstsätt och lösenordsskydd . För att säkerställa företagets cybersäkerhet måste alla dessa punkter tas hänsyn till. Den mänskliga faktorn måste räknas in som en av de svagare punkterna. Även om vissa framsteg har gjorts när det gäller användarmetoder är det ännu inte tillräckligt för att begränsa riskerna.

Trots alla säkerhetsexperter och certifieringar som har utvecklats för att skydda företag och de lösningar som har gjorts på plats så har problemet med datasäkerhet aldrig varit mer relevant än idag. Men sårbarheten kommer alltid från människor. Av den anledningen är det viktigt att ta med användarkompetens och mänskligt beteende i beräkningen när det gäller företagets säkerhetsfrågor. Då kommer vi kunna se ett strategiskt skifte i kampen för datasäkerhet. Och vem vet, det kanske vänder 2017?

 

Vincent BAZILLIO, Technologies Marketing Manager Data Center & Cloud / Cybersecurity, Axians

 


(1) http://www.ecommercemag.fr/thematique/solutions-1011/diaporamas/cybersecurite-quels-enjeux-entreprises-2016-309509/les-cyberattaques-consequences-pas-sous-evaluer-309510.htm#1kvHFJzhoDY27Dkk.97
(2) http://www.frenchweb.fr/pwc-luxembourg-repousse-les-frontieres-au-service-de-la-cyber-securite/257694#
(3) http://www.lavoixdunord.fr/51589/article/2016-09-29/l-hebergeur-internet-ovh-victime-d-une-attaque-massive
(4) http://www.lefigaro.fr/secteur/high-tech/2016/10/21/32001-20161021ARTFIG00343-des-grands-sites-web-perturbes-par-une-immense-cyberattaque.php

SMART Conference 2017 närmar sig med stormsteg och intresset för eventet har varit enormt vilket vi på Axians tycker är fantastiskt roligt! Med mindre än en månad kvar laddar vi upp med en intervju med Jan Hellgren om hans session under dagen.

 

Logo Axians Smart Conference

 

Hej Jan, vad är din roll på Axians?
– Jag arbetar som Chief Strategy Officer men är även Europeisk Internet of Things (IoT)-samordnare. Jag driver affärsutveckling på Axians vilket är fantastiskt kul!

Vad kommer du att fokusera på under din session på SMART Conference den 22 mars?
– Jag kommer framför allt att fokusera på vad man behöver göra för att IoT ska innebära ett värde över tid. Vad som behövs för att det inte ska bli ett ”Internet of threats”.

Hur förbereder du dig inför dagen och din session?
– Jag förbereder mig framför allt med case från verkligheten.

Vad har du för förväntningar på SMART Conference? Är det någon utav de andra talarna du ser fram emot att höra lite extra?
Det kommer bli en extremt givande dag, ser fram emot många av talarna men det ska bli väldigt spännande att lyssna på Niklas Sundler från Telia Healthcare och hans story.

 

Jan-Hellgren
Jan Hellgren, CSO på Axians och talare på SMART Conference

Vi är jätteglada att intresset har varit så stort för SMART Conference och eventet är nu fullbokat. Du kan skriva upp dig på vår reservlista så kontaktar vi dig så fort vi får en ledig plats!